share
1399/02/18
رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن:
ماه رمضان بهترین فرصت برای ترویج سبک زندگی قرآنی است

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآنِ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای ترویج سبک زندگی قرآنی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدصادق یوسفی مقدم در گفتگو با  خبرگزاری حوزه  با اشاره به این که یکی از رموز مهم توفیق و سعادت جامعه اسلامی، عمل به آموزه های ناب قرآن کریم و کلام نورانی اهل بیت(ع) است، ابراز داشت: اگر ما بتوانیم شاخصه ها و مؤلفه های سبک زندگی قرآنی را در جامعه تبیین و نهادینه کنیم، قطعاً در مسیر سعادت و تعالی معنوی گام برداشته ایم و در این میان، حقیقتاً ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای این مهم است.

وی افزود: بی شک برای تبیین و ترویج سبک زندگی قرآنی، در گام نخست باید ارتباط خود با خالق متعال را تقویت کرده و به معنای واقعی کلمه، اهل ایمان باشیم؛ طبعاً این مهم با شعار محقق نمی گردد بلکه تمرین و پایمردی و جهاد با نفس می خواهد تا انشاالله در شمار صالحین و افرادی باشیم که به برکت قرآن و عترت، عاقبت به خیر می شوند.

استاد سطوح عالی حوزه همچنین گفت: در آیات قرآن کریم نیز بر همین مساله به طور خاص تاکید شده، تا آن جا که در آیه ۱۲۲ سوره انعام، وقتی سخن از زنده شدن مردگان به میان می آید، مقصود اعطای ایمان است به این معنا و مفهوم که نور واقعی از جانب خدای متعال بر قلب فرد تابیده شده و او زمینه سعادت و عاقبت به خیری یافته است.

وی با بیان این که سبک زندگی مجموعه ای شامل باورها و ارزش هاست که در زندگی انسان، تجلی خاصی می یابد، افزود: کسی می تواند مدعی شود که سبک زندگی اسلامی و قرآنی دارد که بر مبنای آموزه های دینی و قرآنی رفتار کند و در همه ابعاد زندگی، نقشه راه قرآن و اهل بیت(ع) فرارویش قرار بگیرد و از آن تبعیت نماید.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در خاتمه با اشاره به این که تمسک به ثقلین رمز سعادت دنیا و آخرت است، اظهار داشت: قرآن مجید به خوبی ارزش ها و معارف دینی را برای ما تبیین کرده و اهل بیت(ع) نیز به عنوان بزرگترین مفسران و حافظان کلام وحی، به تبیین و تفسیر آن ها پرداخته اند و لذا هر چقدر ما بتوانیم سبک زندگی خود را با آیات نورانی قرآن و کلام ائمه (ع) همسو و هماهنگ کنیم به همان میزان در مسیر سعادتمندی دنیا و آخرت گام برداشته ایم.