share
1401/10/05
با حضور رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛
آیین رونمایی از آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن برگزار شد

آیین رونمایی از جدیدترین کتب پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با حضور حجت الاسلام والمسلمین استاد دکتر نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و جمعی از محققان و پژوهشگران پژوهشکده برگزار شد. 

به گزارش پرتال جامع علوم و معارف قرآن، در آغاز مراسم حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن ضمن عرض خوش آمدگویی به حضار گفت: در مراسم رونمایی امروز از 20 عنوان کتاب تولید شده در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن که مربوط به آذر 1400 تا آذر 1401 می باشد رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه به معرفی آثار پرداخت و بیان کرد: با انتشار کتاب "علم قرائت" پژوهش مربوط به پروژه قرائت به اتمام رسید و اثر دیگر "قرآن در مکتب اهل بیت(ع)" به قلم محمد علی محمدی است که نقد کتاب اصول مذهب الشیعه اثر غفاری است. "دانشنامه قرآنی محیط زیست" نیز از مجموعه دانشنامه های تخصصی است که به کوشش علی خراسانی، محمد اکبری، علی مدبر  منتشر شده است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن افزود: از پروژه مرجعیت علمی قرآن کریم دیدگاه مقام معظم رهبری به عنوان شاخص و راهنمای عرصه مرجعیت علمی قرآن کریم تحت عنوان "نگاهی نو به مرجعیت علمی قران کریم در کلام رهبری مد ظله" منتشر شده است و  با انتشار "عرفان در آئینه قرآن؛ عرفان نظری" اثر حجت الاسلام و المسلمین استاد رمضانی پروژه عرفان هم به اتمام رسید؛ همچنین "پیام های آسمانی دفتر سوم" در حوزه تفسیر کودک به قلم  حجت الاسلام و المسلمین مرتضی دانشمند است که پروژه ارزشمند و مورد استقبالی است.

وی ادامه داد: از پروژه پر ارزش سبک زندگی براساس آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) نیز 14 اثر  با عناوین: رفتار با دشمنان (سید حسن حیدری موسوی)؛  تعامل با نیاز مندان (محمد مهدی فیروز مهر)؛ جهاد نظامی (عباس کوثری)؛ امر به معروف و نهی از منکر  (عباس کوثری)؛ جهاد فرهنگی (عباس کوثری)؛ تعامل فرق و مذاهب (محمد مهدی فیروز مهر)؛ تعامل طلبکار و بدهکار (حسن شیرزاد کمانگر)؛ تعامل با دوستان (سید علی سادات فخر)؛ رفتار با حیوانات (عیسی عیسی زاده و محمد مهدی عیسی زاده)؛ ورزش و تربیت بدنی (محمد سحر خوان)؛ رفتار با همسایه (عیسی عیسی زاده)؛ تعامل با اهل کتاب  (محمد سحر خوان)؛ تعامل با بیمارو بیماری (سیدمحمد هادی شاهرخی)؛ خودسازی  (سید حسن حیدری موسوی) منتشر شده که امروز شاهد رونمایی آن خواهیم بود. 

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین لک زایی به ایراد سخن پرداخت و گفت: با توجه به فضای جدیدی که در دفتر مطرح شده و آن پیوند مباحث علمی پژوهشی به حوزه حکمرانی است؛ بخش عمده ای از کارهای این پژوهشکده می تواند با این میدان مرتبط شود.

وی در پایان افزود: اگر تحقیقاتی که انجام می شود در قفسه کتابخانه ها بماند حق مطلب ادا نشده است و از این جهت که مسئولیت قرآنی خود را به جامعه و سازمانها و نهادهای مختلف ایفا بکنیم جای کار داریم و چه خوب است که افزون بر پژوهش در ترویج مباحث قرآنی قدم برداشته و می بایست فعالیت های ناظر به مصرف این تولیدات بیشتر و در قالب درس‌گفتارها و نشست های علمی نیز ارائه شود.